Loading...

Tuesday 01 Aug 2017
Ο Κώστας Καζάκος "Οιδίπους επί Κολωνώ" εντυπωσίασε  στο Ρωμαϊκό Ωδείο - Τα χαρακτηριστικά της παράστασης
Κλίκ για μεγέθυνση
Ο Κώστας Καζάκος "Οιδίπους επί Κολωνώ" εντυπωσίασε  στο Ρωμαϊκό Ωδείο - Τα χαρακτηριστικά της παράστασηςΟ Κώστας Καζάκος "Οιδίπους επί Κολωνώ" εντυπωσίασε  στο Ρωμαϊκό Ωδείο - Τα χαρακτηριστικά της παράστασηςΟ Κώστας Καζάκος "Οιδίπους επί Κολωνώ" εντυπωσίασε  στο Ρωμαϊκό Ωδείο - Τα χαρακτηριστικά της παράστασηςΟ Κώστας Καζάκος "Οιδίπους επί Κολωνώ" εντυπωσίασε  στο Ρωμαϊκό Ωδείο - Τα χαρακτηριστικά της παράστασηςΟ Κώστας Καζάκος "Οιδίπους επί Κολωνώ" εντυπωσίασε  στο Ρωμαϊκό Ωδείο - Τα χαρακτηριστικά της παράστασηςΟ Κώστας Καζάκος "Οιδίπους επί Κολωνώ" εντυπωσίασε  στο Ρωμαϊκό Ωδείο - Τα χαρακτηριστικά της παράστασηςΟ Κώστας Καζάκος "Οιδίπους επί Κολωνώ" εντυπωσίασε  στο Ρωμαϊκό Ωδείο - Τα χαρακτηριστικά της παράστασηςΟ Κώστας Καζάκος "Οιδίπους επί Κολωνώ" εντυπωσίασε  στο Ρωμαϊκό Ωδείο - Τα χαρακτηριστικά της παράστασηςΟ Κώστας Καζάκος "Οιδίπους επί Κολωνώ" εντυπωσίασε  στο Ρωμαϊκό Ωδείο - Τα χαρακτηριστικά της παράστασης

Έναν συγκλονιστικό Οιδίποδα, με τον Κώστα Καζάκο στον ομώνυμο ρόλο, γνώρισαν οι Πατρινοί στη σκηνή του Ρωμαϊκού Ωδείου, στο πλαίσιο του Διεθνούς Φεστιβάλ Πάτρας 2017, το βράδυ της Δευτέρας 31 Ιουλίου.  Το αριστούργημα του Σοφοκλή, «Οιδίπους επί Κολωνώ» επαναλαμβάνεται και απόψε στις 9.30 σε  σύγχρονη μετάφραση του Δημήτρη Δημητριάδη. Μέσα από την ιδιαίτερη χρήση των ιστορικών διαστρωματώσεων της ελληνικής γλώσσας, δίνει τον καμβά για μια πνευματική συνάντηση θεατών και θιάσου με την παράδοση και τη μοντερνικότητα.

Πρόκειται για έναν  παλιό μύθο παρουσιασμένος από έναν θίασο σημερινών ανθρώπων, που προσπαθεί να τον φέρει σε ζωντανό διάλογο με το σήμερα, ώστε ν’ αφυπνίσει τις συνειδήσεις ενάντια στις προκαταλήψεις που μας χωρίζουν. Ο θεατής ακούει για τον «άθλιο Οιδίποδα», τη «φρικτή του φύση», αλλά και «γι αυτούς που θα ‘πρεπε να νοιάζονται, αλλά κάθονται σπίτι τους».

Ο Κώστας Καζάκος κερδίζει το τιμητικό χειροκρότημα του κοινού, αλλά δίπλα του στέκεται άξια ολόκληρος ο θίασος. Ο Δημήτρης Λιγνάδης αποδίδει και αρθρώνει άψογα την ελληνική γλώσσα, καθηλώνοντας με το λόγο του τον θεατή,  με όποια μορφή κι αν παρουσιάζεται, ενώ η Κόρα Καρβούνη ως Αντιγόνη με την υποκριτική της ικανότητα εκδηλώνει διαφορετικές προσωπικότητες, ανάλογα με την περίσταση. Εξαιρετικές ερμηνείες βλέπουμε ακόμη από  τον Δημήτρη Ήμελλο, την Τζένη Κόλλια, τον Άρη Τρουπάκη και τον Δημήτρη Λάλο.

Μεγάλος πρωταγωνιστής της παράστασης είναι και ο Χορός.  Η μουσική του Μίνωα Μάτσα, παραπέμπει στην ψαλτική, με τον Χορό των 4 Ψαλτών επί σκηνής να προσδίδουν τελετουργικό χαρακτήρα στην παράσταση. Την μουσική διδασκαλία έκανε η Βαλέρια Δημητριάδου. Χορός και ψάλτες δίνουν  στο θέαμα τον χαρακτήρα παρουσίασης ενός επικολυρικού ποιήματος

Ο σκηνοθέτης Σταύρος Τσακίρης, ερευνά μια φόρμα αφήγησης της τραγωδίας σαν μια κοινή γιορτή θεατών και ηθοποιών, που δημιουργείται τη στιγμή που συναντώνται στον προκαθορισμένο χώρο του θεάτρου. Σ' ένα άδειο τοπίο, με τη χρήση ελάχιστων αντικειμένων, παρακολουθούμε σαν μια  «παραβολή» τις τελευταίες στιγμές του Οιδίποδα.

Η υπόθεση

Ο "Ξένος" Οιδίπους, μετά από τη δεκαετή περιπλάνησή του στον κόσμο των ανώνυμων και των κυνηγημένων, φτάνει τυφλός και ρακένδυτος στο άλσος του Κολωνού, στις παρυφές της πόλεως των Αθηνών, ζητώντας "φιλοξενία" από τους ντόπιους. Χρειάζεται επιτέλους έναν τόπο για ν’ αναπαυθεί. Διαισθάνεται ότι το τέλος πλησιάζει. Μόνος συμπαραστάτης του, η κόρη και αδελφή του Αντιγόνη. Μετά από διαπραγματεύσεις με το τάγμα των φυλάκων και τον ίδιο τον βασιλιά Θησέα, του επιτρέπεται να κατοικήσει στα σύνορα. Ένα ενδιάμεσο διαφορετικών πολιτισμών, ένα ενδιάμεσο στη νομιμότητα και την παρανομία, βιώνοντας το ανάμεσα στη Ζωή και τον Θάνατο.  Μέσα από τις συναντήσεις του με τον Θησέα, τον Κρέοντα, τη μικρή του κόρη- αδελφή Ισμήνη, αλλά και τον γιο - αδελφό του Πολυνείκη, κάνει την τελευταία ανασκόπηση της ζωής και στοχάζεται για το παράλογο του ανθρώπινου Βίου. Δίκαια, λοιπόν, θεωρείται πως αυτή η τραγωδία αποτελείτο δραματουργικό πυρήνα των έργων του Μπέκετ και του Καμύ και, ίσως, όλου του σύγχρονου θεάτρου.

 

Συντελεστές

Μετάφραση: Δημήτρης Δημητριάδης    

Σκηνοθεσία: Σταύρος  Σ. Τσακίρης          

Επεξεργασία κειμένου: Σταύρος  Σ. Τσακίρης - Δήμητρα Πετροπούλου

Σκηνικά: Κέννυ Μακ Λέλλαν                  

Κοστούμια: Θάλεια Ιστικοπούλου          

Μουσική: Μίνως Μάτσας  

Φωτισμοί: Αλέκος Γιάνναρος    

Δραματουργός: Λουίζα Αρκουμανέα

Βοηθός Σκηνοθέτη: Χάρης Πεχλιβανίδης         

Μάσκες: Εύα Νικολοπούλου

Μουσική προετοιμασία: Μάριον Πελεκάνου

Μουσική διδασκαλία: Bαλέρια Δημητριάδου

Φωτογραφίες – Βίντεο: Πάτροκλος Σκαφίδας

Επικοινωνία: Άρης Ασπρούλης

Δ/νση παραγωγής:  Γιώργος Σύρμας  

Παραγωγή: VenusA.E. 

       

Διανομή (Με Σειρά Εμφάνισης)

Ξένος: Δημήτρης Λιγνάδης            

Οιδίπους: Κώστας Καζάκος                    

Αντιγόνη: Κόρα Καρβούνη                      

Ισμήνη: Τζένη Κόλλια                        

Θησέας: Άρης Τρουπάκης               

Κρέων: Δημήτρης Ήμελλος            

Πολυνείκης: Δημήτρης Λάλος                  

Χορός Ψαλτών: Πέτρος Δασκαλοθανάσης, Παναγιώτης Διαμαντόπουλος, Θεόδωρος Παλτόγλου, Κωνσταντίνος Τριανταφυλλίδης

Χορός Πολιτών: Αντριάνα Ανδρέοβιτς, Βαλέρια Δημητριάδου, Παναγιώτης Καμμένος, Ορέστης Καρύδας, Αγγελίνα Κλαυδιανού

 

Εισιτήρια

 

Τιμές εισιτηρίων: 18€ και 12€ (μειωμένο)

 

Για ομαδικές κρατήσεις άνω των είκοσι (20) ατόμων ισχύει ειδική τιμή 15€ από 18€. Τη δυνατότητα μπορούν να αξιοποιήσουν σύλλογοι, φορείς, αλλά και πολυπληθείς ομάδες. Ανάλογα με το πλήθος των ατόμων υπάρχει δυνατότητα επιπλέον έκπτωσης με την διάθεση δωρεάν εισιτηρίων (λεπτομέρειες: oidipodas.production@gmail.com).

 

Σημεία Πώλησης από 25/7:

Ταμείο Δημοτικού Θεάτρου "Απόλλων"

10.00 - 13.00 & 18.00 - 21.00

Πλατεία Γεωργίου

2610 273.613

Music Station (ώρες καταστημάτων) Ρήγα Φεραίου 34, 2610 222.411

Οπτικά Καραμούζης (ώρες καταστημάτων) Μαιζώνος 92, 2610 221.989

Βιβλιοπωλείο Discover Πατρέως 30

Βιβλιοπωλείο «Ροδόπουλος» Κορίνθου και Φιλοποίμενος (ώρες καταστημάτων)

 

 
© Copyright 2010 - 2017 Διεθνές Φεστιβάλ Πάτρας